vrijdag 4 april 2014

Mooie woorden (41)



-          Ge zieter zochte uit, zei tie.
-          Ketswonder of dat ier zochte genouft goi sijn.
-          Legd uie pennewoir onder ui huufd. Tons ette een zocht uufdkussie.
-          Wies gedachte wa da om ip hiel de wireld zuust ier onder die tsjuzemiene te komn slopn? Tzit ier vul meuzies.
-          Da besan nie, oizek sloppe, uurek ze ni bijtn.
 
ook te lezen als:
 
-          Je ziet er moe uit, zei hij.
-          'k Vraag me af of het hier zacht genoeg zal zijn.
-          Leg je kamerjas onder je hoofd. Dan heb je een zacht hoofdkussen.
-          Wiens idee was het om precies hier onder deze jasmijn te komen slapen? 't Zit hier vol muggen.
-          Dat geeft niet. Als ik slaap, hoor ik ze niet bijten.

In de reeks ‘fijnbesnaarde conversaties’, deze week:

-          Moete gij weeral goin wirkn? Ge zij ne wrochter, gij.
-          Jok, wirkn gelijk de biestn, dad es meen lank leevn.
-          Liever ne leegoird dan een wirkpird, zeggekik. Dedie leevn algelijk langer.

2 opmerkingen:

  1. - Moet jij alweer gaan werken? Jij bent een noeste werker, zeg!
    - Inderdaad. Werken gelijk de beesten, dat is mijn lang leven.
    - Liever een luiaard dan een werkpaard, zeg ik. Die leven tenminste langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was mijn naam vergeten, maar die weet je ondertussen wel, zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen