vrijdag 13 september 2013

Mooie woorden (26)



Oe schiet dad ier mee tie schriemmuile? Jes een keppekientsje, moir tog een beetse twis in de zak.

Vertaling: Hoe zit dat hier met die bleitkous/huilebalk? Hij is een (mama’s) lieveling, maar toch een beetje een dwarsligger.
Zoals Geert kwam te zeggen.


Wat te denken van de volgende puzzel?

Ja vramens, twa schui volk zan. 
Zoetet peizn, zei se, woirder schui van messchien? 
Nienek, zeitie, moir tzogn der mij tog oirdegoirs uit, twa der tog nen ouk af.

2 opmerkingen:

  1. "Ja vrouw(mens), dat waren rare mensen, hoor."
    "Denk je?", zie ze. "Was je misschien bang van hen?"
    "Nee", zei hij, "maar het zagen er toch vreemde snuiters uit. Ze waren op de een of andere manier toch niet helemaal 'normaal'". (= er was "een hoek af")

    Geert

    Een mini-opgvave:
    kpaktege kik min klakke, min sasse, min kloufn en een verzijp en kwakkik wig veur pezerikn te goân trekkn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik nam mijn pet, mijn ..., mijn klompen en een vergiet en ik ging weg om perziken te plukken

    kgoa noa buut'n voe pesjen te pluk'n

    BeantwoordenVerwijderen