vrijdag 24 oktober 2014

Mooie woorden (49)



-          Kijkt doir, zeitie, azuu een schuun wijf.
-          Ela ela, ge moet gij azuu nie noir de meiskies kijkn, zan.
-          Zoek gien keure en, peisde?
-          Seg, uurek ui nog?
-          Moir zoetse to, kbennekik ui moir ant plogn zan.
-          Och gije plogstok, gij.
-          Ze nes mij pertang nie vrende.
(Baffe!)

In vertaling levert dat deze mooie (maar bijlange niet zo mooi als de originele) conversatie op:

-          Kijk daar, zei hij, zo’n mooie vrouw.
-          Hela, hela, jij moet niet zo naar de meisjes kijken, hoor.
-          Zou ik geen kans maken, denk je?
-          Zeg, hoor ik je nog?
-          Maar liefje toch, ik ben je maar aan ‘t plagen, hoor.
-          Och, plaaggeest die je bent.
-          Ze is mij nochtans niet vreemd.
(Bam!)


In de reeks Zuidwestoostvlaamse gezegden, deze week:

-          Kroize zei dn oize en ie kreeg en scheute in zeen bloize

1 opmerking:

  1. "Goede moed", zei de haas en hij kreeg een kogel in zijn blaas.
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen