woensdag 25 januari 2017

Mooie woorden (88)

-          Goi gij de stoove omsteekn?
-          Jok, moir ge zoet beetr iest mee de kootrirre de boite uitkuisen.
-          Besant da messchien?
-          Joit. Passeerde weke ek oirdig gevoirn. De stoove zot vul mee outskolle oizek ze omstook en almenekier stond 
        meen oir in brande.
-          Ha ja, kzoe tons beetr da dinks der iest allemolle uitolln.
-          Kzoe da wel doen moestek van ui zeen.

Geert says:

-          Ga jij de kachel aansteken?
-          Ja, maar je zou beter eerst met de pook de binnenkant uitkuisen.
-          Maakt dat iets uit dan?
-          Ja. Vorige week heb ik wat meegemaakt. De kachel zat vol houtskool toen ik hem aanstak en opeens stond mijn haar in brand.
-          Ach zo. 'k Zou dat er dan beter eerst allemaal uithalen.
-          Ik zou dat wel doen, als ik jou was.

In de reeks ‘smerige conversaties’, deze week:

-                    Woirvan zeen ui schoens zuu smirig?
-                    Ke gistren mee de kinderfetuure over de graveeboine geluupn, en die lag vul mee mooze.
-                    Kben gezeneerd in ui ploitse.
-                    Ge moet nui nie overdrijvn, en.
-                    Ge moet ui schoens insmirn mee schoenblink.
-                    Se, gije zandoirm.
-                    De mensn goin pijzn damme in een brakke weunn.
-                    Loit ze pijzen dan ze willn, de mensn. Ik goi gienn ommetoer doen veur de mensn ulder uugn.

1 opmerking:

  1. - Hoe komt het dat jouw schoenen zo vuil zijn?
    - Gisteren heb ik met de kinderwagen over de kiezelweg gelopen en die lag vol modder.
    - Ik schaam mij in jouw plaats.
    - Zeg, overdrijf eens niet!
    - Je moet je schoenen poetsen met schoensmeer.
    - Ja, meneer de politieagent! (in de betekenis van "Zeg, betweter!")
    - De mensen gaan denken dat we in een barak wonen.
    - Dat de mensen denken wat ze willen. Ik ga dààrom geen omweg maken.

    Geert

    BeantwoordenVerwijderen