maandag 30 oktober 2017

Mooie woorden (99)



-          Woir goite noirtoe den?
-          Noir Woiregem.
-          Woire? Noir Woiregem? Mee uie veelo?
-          Ba jo gij. Zuu verre es da nie zan.
-          Ah nieje? Woir weunde gij meschien?
-          Ikke? Ien Woirmoirde.
-          Tons moete alover de Koirmont.
-          Ba niet gij. Over Tiegembirg ja.
-          Ik weune ien Grijzeloke en kmoe noir Kizzer.
-          Da es nog veel vuuder.

Geert (hoe doet ie het toch telkens weer) zegt:

-          Waar ga je naartoe?
-          Naar Waregem.
-          Waar? Naar Waregem? Met de fiets?
-          Natuurlijk. Zo ver is dat niet, hoor.
-          Ah nee? Waar woon jij misschien?
-          Ik? In Waarmaarde.
-          Dan moet je over de Kwaremont
-          Maar nee! Over Tiegemberg.
-          Ik woon in Gijzelbrechtegem en ik moet naar Kerselare.
-          Dat is nog veel verder.

In de reeks ‘strippende conversaties’, deze week:

-          Jasses, hoepel op, scheer je weg.
-          How zeker, moek wig? Uit meen eign uis?
-          Verhip, kerel, maak als de bliksem dat je wegkomt.
-          Seg, tzal goin zekerst…
-          Nee maar, potvolkoffie, spreek en je zal gehoord worden.
-          Seg, ge zijt gien ollander, en.
-          Asjemenou, ongelukkige, ik zeg het je nog een keer…
-          Ah, kejui deure. Ge zijt prentsiesboukn ant leezn.
-          Eeeeek, klabam, aaaargh, potjandorie, jeetje, nou loopt ie alweer met z’n kop tegen de muur.
-          Wel alle duivels, wordt het niet stilaan tijd om die strip aan de kant te leggen?
-          Sapperloot, nu val jij toch wel mooi uit je rol. Verduiveld, grooaaar, splaaatsh, baoumm, klangg, vroooaaarr, nou praat je net als ik.
-          Wacht maar, ik zal je *@#$%^&

Geen opmerkingen:

Een reactie posten