zaterdag 23 juni 2018

Mooie woorden (108)

-          Dad n ziede ni vele mier, en.
-          Nient jong, nen bouvr mee zeen pird achtr de plouf.
-          Dad es gien pird, tes een veulie, peizek.
-          Ba nient gij, te nes gien pird, te nes gien veuli, het es nen achttienmoindre.
-          Tes mij al gelijk, achter dak moir nie moe goin elpen.
-          Joit, tes woir, al da achternoirgeluup de hiele godganschndag.
-          A ge werd al moe van noir te kijkn alliene.

dixit Geert (die bij de vorige gelegenheid door mij volledig onterecht van afwezigheid werd beticht, waarvoor mijn diepgemeende verontschuldigingen):

-          Dat zie je niet vaak meer, hé?
-          Inderdaad. Een boer met z'n paard achter de ploeg.
-          Dat is geen paard. 't Is een veulen, denk ik.
-          Maar nee, gij! 't Is paard, noch veulen. 't Is een "achttienmaander" (paard van anderhalf jaar oud dus)
-          Het maakt mij niet uit. Zolang ik maar niet moet meehelpen.
-          Ja, 't is waar. Al dat (organisatie)werk de godganse dag.
-          Je wordt moe, alleen al van ernaar te kijken.

In de reeks “achterklap is zelden gezond” deze week:

-          Wa nen bliekschijtre es dadde?
-          Pas ip, mispakt er ui nie an.
-          Haja, es ne gruutsgoird meschien?
-          Nient, tzels gienn hovirdegoird.
-          Dad es twie kier tzelste. Wa schilt er tons mee?
-          Ie klapt achter tgat van de mensn.
-          Tons est een stoutemuile, gelijk damme zeggn.
-          Uuk niet, tes simpelwig ne valschoird.

1 opmerking:

  1. - Wat een bleekscheet is me dat?
    - Let op, onderschat hem niet.
    - O ja? Is 't een dikke nek misschien?
    - Nee. Zelfs geen hoogmoedig iemand.
    - Dat is twee keer hetzelfde. Wat is er dan mis met hem?
    - Het is een roddelaar.
    - Dan heeft hij een stoute mond, zoals we zeggen.
    - Ook niet. 't Is gewoon een valsaard.

    Geert

    BeantwoordenVerwijderen