donderdag 8 juni 2023

Poëtegem (267)

 voor als het hier te heet wordt (Babeth Fonchie Fotchind)


ik stuur een gouden plaat de ruimte in
waarop ik buitenaardse beschavingen uitleg
wat voor soort ik ben. zie het als een
black box van de menselijke beschaving
met natuurlijke geluiden: de branding, het gezang
van een nachtegaal, het refrein van britney spears’
i’m not a girl not yet a woman, een ontploffende
handgranaat, de laatste kreun van een olifant
als zijn slagtanden worden afgesneden

ook stuur ik plaatjes van de menselijke anatomie
een zijaanzicht van een schepsel met zowel borsten
als ingedaalde testikels, op een ander plaatje
een vroeggeborene met als afwijking
de verkeerd genetisch gemodificeerde kleur ogen

verder bevat de plaat gelukwensen
in vijfenvijftig talen, waaronder het nederlands
ik doe iedereen de hartelijke groetjes
en vraag of ik op een dag welkom ben
zonder het afleggen
van een inburgeringsexamen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten